WEB BLOG
this site the web

Siapa yang harus dipersalahkan???

Sebelum ini bangunan ini tersergam indah. Telah mengukir satu sejarah buat negeri Terengganu Darul Iman dalam arena sukan negara. Sukma Malaysia(Sukma)XII yang telah diadakan pada 31 Mei 2008 (zaman Idris Jusoh). Itulah Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin.


Stadium yang dibina dengan kos kira-kira RM300 juta itu kini runtuh pada Selasa lalu. Kejadian ini telah menyebabkan orang ramai mencari siapa yang patut bertanggungjawab atas kelemahan kualiti keselamatan stadium ini. Katanya stadium ini tidak mendapat sijil pengiktirafan daripada Persekutuan Persatuan-Persatuan Olahraga Antarbangsa (IAAF) selaku badan yang menyelia sukan olahraga termasuk kualiti gelanggang di seluruh dunia.


Kalau betullah stadium ini tidak mendapat pengesahan, kenapa masih boleh menganjurkan kejohanan sukan? Bagaimana insiden ini boleh berlaku? Mungkinkah ada di sana mainan kotor pihak-pihak tertentu? Apa yang anda fikirkan?

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies