WEB BLOG
this site the web

Aku dan Puasa

Setelah sekian lama blog ini bersawang tanpa sebarang entri. Hari ini telah pun 24 Ramadhan. Cepat betul masa berlalu. Adakah aku telah menjalankan ibadah puasa dengan sebaiknya? Ya Allah, tunjukilah aku jalan yang benar...aku pasrah!!!

Sepanjang Ramadhan kali ini, banyak perkara yang telah berlaku ke atas diri kerdil aku ini. Namun aku aku redha dengan ketentuanMu Ya Rabb. Aku dan Puasa???

Alhamdulillah puasa tahun ini banyak mendidik aku untuk mengkaji dan membaca. Perkara yang sepatutnya aku lakukan dahulu tidak aku lakukan. Membaca dan mengkaji adalah hobi aku suatu ketika dulu, namun tertinggal buat sekian lama, kini ianya kembali bersama aku. Terima kasih buatMu Ya Allah, kerana mencampakkan kembali perkara baik ini untuk aku.

Kenapa aku berkata demikian??? Puasa tahun ini telah banyak mendesak aku untuk membaca. Kerana terpaksaanlah yang menyebabkan aku jadi minat kembali. Namun aku berdoa kepadaMu, permulaan yang terpaksa ini akan menjadi keikhlasan pada akhirnya. Untuk memulakan kembali perkara ini, aku terpaksa memaksa diri aku. Ya Allah, pandulah aku. Ya Allah, bimbinglah aku.

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies