WEB BLOG
this site the web

Sambutan 80 Tahun PMRAM di PMRAM cawangan Terengganu

11 April 2010 adalah ulangtahun PMRAM yang ke-80. Dengan usia yang sebegini lama, kita dapat simpulkan bahawa PMRAM telah melalui proses kematangan dalam pelbagai bentuk.

Sempena dengan sambutan 80 tahun PMRAM pada tahun ini, Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) atau PMRAM cawangan Terengganu tidak ketinggalan dalam menganjurkan Solat Hajat Perdana. Program ini diadakan demi memohon perlindungan dari Allah SWT dalam menjaga kesatuan ini. Juga memohon diberi panduan dan kekuatan dalam meneruskan agenda dakwah dan kebajikan untuk ahlinya.

Agenda majlis dimulakan dengan solat Isyak secara berjemaah, kemudian diikuti solat hajat secara berjemaah yang diimami oleh Ustaz Shahrizan Mohd Hazime, Timbalan Presiden PMRAM 2009. Seusai solat hajat secara berjemaah, bacaan doa memohon keselamatan untuk kesatuan PMRAM dan ummat seluruhnya telah diketuai oleh Ustaz Muhammad Abdul Malik Abdul Karim, selaku Naib Setiausaha PMRAM 2009. Majlis diteruskan lagi dengan tazkirah ringkas oleh Ustaz Shahrizan.

Turut hadir dalam majlis ini adalah Ustaz Abdul Mui'zz Muhammad (Presiden PMRAM 2009), Ustaz Mohd Azrul Ismail (Naib Presiden I), Naib Presiden II (Penulis), Ustaz Zuhaili Saiman (Naib Presiden III), Ustaz Mohd Farkhan Md Zain (Badan Pengetahuan dan Penyelidikan), dan Ustaz Ahmad Taufiq Mohd Dahlan (Badan Penerangan dan Penerbitan).

Seusai semua agenda majlis, sedikit jamuan telah disediakan oleh pihak PMRAM cawangan Terengganu kepada tetamu-tetamu yang hadir. Apa yang terharu adalah, sebiji kek yang tertera diatasnya tulisan : PMRAM 80 tahun daripada KPT.

Terima kasih kepada pihak Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu atau PMRAM cawangan Terengganu dan seluruh ahli Terengganu yang selama ini memberi sokongan serta dokongan kepada PMRAM Pusat.

Satu Fikrah, Satu Amal
Kita PMRAM.

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies