WEB BLOG
this site the web

Kebajikan atau Politik?

Bismillahirrahmanirrahim…..

Alhamdulillah, selesai sudah 2 madah untuk imtihan kali ini. Terakhirnya pada 19 Jun 2010 nanti. Moga segalanya mendapatkan bantuan dari Allah SWT, Insya Allah.

Pulang dari imtihan terus melayari blog ini, http://ibnuirfadzil.blogspot.com. Ternampaklah carta organisasi Kelab Umno Mesir, sudah lama ingin melihatnya. Sebelum ini tahu, tapi, tidak secara keseluruhannya. Alhamdulillah, hari ini segalanya jelas bagi saya.Apabila dilihat, diteliti pada carta tersebut, persoalan yang timbul dalam kotak pemikiran saya adalah tugasan sebenar pegawai dihantar ke sini. Apa tugas mereka yang sebenarnya? Nama jawatan kalau tak silap, Pegawai Kebajikan Anak Negeri. Persoalannya, kenapa mereka bersikap demikian rupa? Dihantar untuk menjaga kebajikan mahasiswa/wi. Tapi, menjadi orang besar dalam organisasi politik. Masalah mahasiswa/wi macam-macam kita dengar. Kebajikan mahasiswa/si terabai. Mereka buat apa? Bantu? Entahlah, sama-sama fikirkan.

Satu lagi, diwar-warkan sebelum ini, pelajar, mahasiswa/wi tidak dibenarkan berpolitik, tapi apa yang berlaku? Siapa pimpinan Kelab Umno Mesir? Bukankah seseorang yang bergelar mahasiswa? Kita sebagai mahasiswa/wi jangan mudah terpedaya dengan kata-kata mereka. Kita terpelajar, fikir dengan waras, timbang segala apa yang dilontarkan, jangan main ambil saja, kita tidak mudah utk di'perkudakan'.

Fikirkan...

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies