WEB BLOG
this site the web

Coretan dalam kenangan

Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa'kan kehadrat Allah SWT atas segala nikmat yang diberikan. Selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, Rasul mulia yang telah menjadi rahmat kepada seluruh alam.

Lama meninggalkan ruang ini bersendirian tanpa apa-apa bicara. Bersawang. Oleh kerana lama menyepi, maka banyak peristiwa yang ingin dikongsi. Alhamdulillah, baru-baru ini, dijemput untuk menyertai perlawanan bola tampar sempena Temasya Sukan Zagazig. Bersama-sama memeriahkan majlis tersebut adalah Saudara Ahmad Taufiq Mohd Dahlan, selaku Setiausaha Agung PMRAM juga merangkap Badan Pengurus angkat kepada PMRAM cawangan Zagazig.

Setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. Bagi mereka yang dapat merasainya pasti kagum dengan peraturan yang telah ditetapkan oleh Allah SWT. Apa yang ingin dikongsi adalah ketetapan yang Allah SWt tentukan kepada saya untuk menyertai program rehlah ke Matruh Siwa yang dianjurkan oleh persatuan Perubatan cawangan Zagazig. Penyertaan secara tiba-tiba kerana ada yang menarik diri pada saat-saat akhir.

Rehlah yang mengambil masa selama tiga hari itu amat memberi kenangan kepada saya. Kenangan dalam berukhuwwah. Namun, tidak dilupakan juga dalam asyik berseronok itu, diambil peluang untuk mendekatkan diri kepada Sang Pencipta, Allah SWT. Keindahan, kedamaian ciptaanNya mampu meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah SWT. Begitu besar kekuasaanNya.

Dalam menceritakan pengalaman rehlah ini, seawal program, masing-masing dengan gelagat yang tersendiri. Ada mahasiswa Perubatan, Pengajian Al-Azhar dan ada juga dikalangan sahabat-sahabat dari muhafazah yang lain termasuklah saya. Gabungan ini menunjukkan kepada kita akan kekuatan dalam berorganisasi. Ukhuwwah ini mampu untuk dijadikan benteng kepada perjuangan yang telah ditinggalkan oleh Baginda SAW. Perjuangan Islam. Namun, apa yang akan berlaku, terserah kepada kita yang mengaturnya.

Manisnya ukuhuwwah yang tercipta bersama sahabat-sahabat. Harapan saya moga ukhuwwah ini akan terus mekar mewangi, dan ikatan ini jugalah yang hendak saya lihat dalam perjuangan Islam. Ianya akan menjadi satu kekuatan dalam mempertahankan Islam dari musuh-musuh durjana. Andaikata ada yang tersilap langkah, kita yang akan membetulkannya. Insya Allah.

0 comments:

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies